det pirrar i min mage!

Det knastrar under fötterna, kylan får luften jag andas ut bli lika vit som världen runt omkring mig som har målats i snö. En mössa på huvudet och en stor halsduk runt halsen. Upp för backen och tittar ut, upp och ner och ser husen och träden och gatorna. En vintervärld. Stockholm. Stockholm är vackert på vintern.

Morgonpromenad i ljus. Sovmorgon till halv åtta och jag tror att detta var första gången på några dagar då jag verkligen fick en "ljusdos". För tidiga mornar och sena kvällar resulterar i att jag mest befinner mig ute när mörkret har fallit.

Och ljus, ljus behövs för att jag ska vara lycklig.

Märker hur jag verkligen tar vara på de stunder jag hinner vara ute i ljuset. Som nu. 35 minuter att andas ute i det fria.

(Sov som en stock inatt. Efter genomträning i hela kroppen. Kändes underbart denna morgon må jag lova. Inge ont i kroppen!! WOHO!!!)

Morgongröt och kaffe. Och jag ska nu vara en duktig tjej och ta bort mitt fula nagellack. Ett besök till biblioteket ska hinnas innan jobb. Och kanske hinner jag även finna en ny mössa som jag faktiskt vill visa mig i :) Och ett par tjocka vantar...

Ljus! Ljus!

Det är en underbar dag ute :)

Och på söndag är det första advent. Har ingen "nej-inte-jul" känsla detta år. Det käns bra. Tänk hur det kan pirra i kroppen för att världen är som den är, när man väljer att se det vackra och samtidigt känna ilska över allt det som inte är fel. Livet. Känna att man finns till.

VArdag är vardag men var dag är annorlunda.

Nyfikenheten.

Och jag ser fram emot så mycket.

Och idag ska jag få en resa att gå i lås. I februari. Då då då :D



Kommentarer
Postat av: Jenna

Ljus är verkligen viktigt. Jag ska oxå bli bättre på att ta vara på dygnets ljusa timmar. Märker hur mycket det gör för piggheten! Vad för spännande resa är det du har på gång? Jag ser fram emot fjällen men det blir inte förrän i början av april för mig denna vinter. Få se om jag kan hålla mig så långt ;) kanske får bli en dagtrip till ngt närmare skidställe innan dess... trevlig fredag och helg! kram

2010-11-26 @ 09:51:42
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Sofie RW

Härligt att få dagsljus! Man får passa på att få alla timmar med ljus det bara går under helgerna nu.



Och jag blir så glad av att läsa din blog. Den är mysig på något sätt :) .

2010-11-27 @ 16:28:44
URL: http://www.runnersworld.se/blogs/sofie/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0