ett infall

Igårkväll fick jag ett litet ryck. Satt och lade in bilder på datorn och skruvade på mig konstant - ont i axlar och rygg. Insåg att jag sitter och skriver mycket framför datorn, stressar, går med tunga väskor - och gör inte de övningar jag borde göra för att hålla spänningar på avstånd och för att mina muskler ska sluta dras ihop. Vill inte sjunka ihop eller få ännu mer ont. För mig blir det en ond cirkel av spänningar, onda muskler och spänningshuvudvärk.

Så jag stängde av datorn. Satte på lugn och bra musik. Gick ut i stora rummet. Släckte ner överallt förutom två lampor med mjukt ljus. Andades och började med några yogaövningar. Solhälsning A och solhälsning B. Barnets position och en grundställning. Och andning.

Kände hur kroppen mjukades upp. Hur musklerna mjukades upp och händerna och kroppen fylldes av värme.

För några år sedan blev jag fast i yogan. För ett tag. Och sen försvann det. Det senaste året har jag gått och lärt mig många avspänningstekniker och sätt att bemästra spänningar i kroppen. det har lärt mig mycket. Men nu börjar jag längta efter yogan. Kanske ska jag gå på lite pass - för att fräscha upp rörelserna och minnet av hur man gör rörelserna. Och ta till mig allt det goda.

Balans. Balans är viktigt!

Bilden nedan - gammal och tagen i somras. Lite lugn och lite värme. Inte helt fel. Lite balans.


 

 


 

 


Kommentarer
Postat av: mikaela

oh yoga kan vi gå på tillsammans ju! fast det är något du gör på sats va? du får lära mig några avspänningstrix, mina axlar är uppe i öronen!

2010-03-24 @ 17:51:39
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

vad skönt med lite yogaövningar :D mysig bild också!



Sv: Ja att lyckas och känna sig nöjd med något man presterat är underbart, häftig känsla!

Så himla sant, jobbade 14 dgar på 7-eleven och åt nog bara lite smet och en muffins på alla dom dagarna. Sen blev det bara sallad, jag blev så äcklad av allt onyttigt :O



Hoppas din kväll blir bra!

2010-03-24 @ 18:58:55
URL: http://amandafalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0