hej och hopp - så det kan gå!

Igår kördes det till slut intervaller! Blev i terräng och backar - inte mig emot :) Slår liksom två flugor i en smäll: intervaller och back/terrängträning!

Körde 2km uppjogg, sedan 4x1 km med drygt 40-50 s joggvila emellan. Därefter 2 heeela minuter joggvila som följdes upp av ytterligare 3x1 km intervallträning. Med nedjogg på 2km blev summa summarum dryga 12 km.

Lade alltså på en intervall i detta pass som körts tidigare. Ett upplägg som gillas. Joggvila ökades dock med dryga 10 s - en kropp som fått lite sömn plus en extra intervall tog ut sin rätt...

Och efter jobbet såg jag och fina vänner stockholm från sin underbara sida...solnedgång som betraktades från söder efter thaimat i vita havsparken. Med utsikt över det vackraste av stockholm: slussen, gamla stan och hela världen. Fantastico. Promenad i natt hem genom stan. Sjungande och nynnande på Monica Zetterlunds Sakta vi gå genom stan...

Sommar eller vad?

Och denna dag inleddes på bästa vis. Med tvättstuga :) Hehe - och därefter en härlig löptur.  Att jag hade tänkt springa 15 km fick dock omdirigeras till en början. Efter 14 var jag tvungen att ta mig hem då jag upptäckte ett missöde med mina nycklar...hehe. Kom iaf in till slut. Och vad upptäcks inte då?

Jo, jag hade som andrahandshyrare visst inte fått mejl om det där faktumet att vattnet skulle stängas av mellan 10-14 denna dag...så när jag fylld av endorfiner och solenergi och skulle duscha fick jag mig en otrevlig överraskning...INGET VATTEN!!

Galet kände jag - speciellt då jag skulle vara på jobbet en fyrtio minuter senare...Så packade min ryggsäck och kutade ner till odenplan sats. Och slog nog tidsrekord på dusch och powerwalk till jobbet. Tack och lov att sats ligger enbart en kilometer från hemmet och en halv från jobbet....Men lite panik kan man lugnt påstå!

Och nu har en välbehövd macka ätits. Nu kommer flickor och mat ska snart lagas. Hemkommen precis från jobb är jag lite trötter men glad ändå. Kvällsmaten kommer ju ätas i fint sällskap på vårt tak :)



Kameran fanns inte i min hand igårkväll. Gjorde lite ont i mig för att jag inte kunde fotografera allt det fina. Men en bild från förra veckan. Ännu en fantastiskt sommarkväll och solnedgång - skillnaden var bara platsen!


Kommentarer
Postat av: mikaela

du menar vitabergsparken? ååh thaimaten...mums! lite bull där med vattnet, men najs med zetterlund ;) ska vi inte shoppa lite midsommarmat idag? can't stop thinking about it...

2010-06-24 @ 11:40:56
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0